Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2014

Έτσι γινόταν το μεγάλο κόλπο με το λαθρεμπόριο στο πετρέλαιο


Μεγάλο κύκλωμα λαθρεμπορίας πετρελαίου, που μέσα σε δύο χρόνια διέθεσε στην αγορά περίπου 4.500.000 λίτρα αφορολόγητου ναυτιλιακού πετρελαίου, εξάρθρωσε η Αστυνομία, με τη συμβολή του «κοριού» της ΕΥΠ.
 
 
Σύμφωνα με το enikos.gr ο τζίρος από την απάτη του μαύρου χρυσού ήταν τεράστιος. Μόνο οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ξεπερνούν τα 3.500.000 ευρώ.

Αρχηγικό ρόλο στο κύκλωμα είχε –σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΛ.ΑΣ.- ο Γιώργος Σπανός, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ και μεγαλομέτοχος της ΠΑΕ Ατρόμητος. 

Ως βασικά στελέχη του κυκλώματος κατηγορούνται ακόμη ένας υπάλληλος και ένας συνεργάτης της ίδιας εταιρείας.

Πατήστε πάνω στις παρακάτω φώτο και δείτε την πορεία της κομπίνας, όπως την αποτύπωσαν τα Νέα:
 




Διαβάστε ποιος είναι ο Γιώργος Σπανός:
 

 
Κι όμως, δεν εντοπίστηκε ούτε το 1% της παράνομης διακίνησης

«Σταγόνα στον ωκεανό» (και ούτε καν… «πετρελαιοκηλίδα») θεωρούν στο υπουργείο Οικονομικών, σύμφωνα με το protothema, την αποκάλυψη πως το παράνομο κύκλωμα που εντοπίστηκε είχε διακινήσει λαθραία 4,5 εκατ. λίτρα ναυτιλιακού πετρελαίου σε δύο χρόνια και ότι από την υπόθεση αυτή το ελληνικό δημόσιο έχει χάσει 3,5 εκατ. ευρώ από φόρους καυσίμων. 

Εκτιμούν ότι δεν αντιστοιχεί ούτε στο 1% της ετήσιας κλοπής φόρων από τα ναυτιλιακά καύσιμα στη χώρα μας.

Η πραγματική έκταση του λαθρεμπορίου στα καύσιμα εκτιμάται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Ανάλογα με το πότε και ποιος κάνει την εκτίμηση, τα ποσά ανεβοκατεβαίνουν από  300 εκατ. έως 2 δισ. ευρώ το χρόνο. Το 2012 ο τότε πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος μιλούσε για παράνομους «τζίρους» 2,5 δισ.ευρώ στα λαθραία καύσιμα και φοροδιαφυγή ύψους 1 δισ. ευρώ το χρόνο.

Η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών παραδέχεται ότι το δημόσιο χάνει το χρόνο τουλάχιστον 150-200 εκατ. ευρώ το χρόνο, που καταλήγουν αφορολόγητα στα παράνομα κυκλώματα. Και αυτό παρά τις αυξήσεις φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης, με τις οποίες θεωρεί ότι καταπολεμήθηκε σε μεγάλο βαθμό η νοθεία (περίπου 300 από τα 600 εκατ.ευρώ το χρόνο), αλλά  έστρεψε τους λαθρέμπορους στην ανάμειξη φθηνού ναυτιλιακού καυσίμου (που δεν ανατιμήθηκε) με πετρέλαιο θέρμανσης, κίνησης κ.ά.

Αυτό γνώριζε προφανώς και ο υπουργός Οικονομικών κ. Στουρνάρας όταν δήλωνε προ μηνός ότι  «εάν μπορέσουμε να καταπολεμήσουμε το λαθρεμπόριο στο ναυτιλιακό καύσιμο, τότε θα μπορέσουμε να μειώσουμε τον φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης»! Δεν θα μπορούσε να ισχυριστεί κάτι τέτοιο αν οι απώλειες ήταν μόλις 3 ή 6 εκατ. ευρώ, όπως υποστηρίζουν παράγοντες των εταιριών εμπορίας καυσίμων.

Ειδική μελέτη μάλιστα που έχει στα χέρια του ο υπουργός Οικονομικών δείχνει ότι το 1/3 της πτώσης κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης το 2013, οφειλόταν σε νοθεία ναυτιλιακού πετρελαίου. Με άλλα λόγια διακινήθηκαν τουλάχιστον 400 εκατ. λίτρα ναυτιλιακού πετρελαίου σαν πετρέλαιο θέρμανσης και το δημόσιο πάνω από 150 εκατ. ευρώ την περσινή χειμερινή σαιζόν.


«Εκτιμήσεις» αντί για ελέγχους

Και αυτές οι εκτιμήσεις όμως φαντάζουν συντηρητικές, για έμπειρα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών που έχουν εγγράφως καταγγείλει στην υπηρεσία τους ότι από το λαθρεμπόριο εμπορευμάτων συνολικά το δημόσιο χάνει πάνω από 1 δισ. ευρώ κάθε μήνα!

Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο το ΣΔΟΕ τοποθέτησε και GPS στα σλέπια ώστε να ελέγχονται διαρκώς σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκονται και εάν παραδίδουν καύσιμα σε πλοία ή αν ξεφορτώνουν παρανόμως καύσιμα στην ξηρά, που καταλήγουν στα στη βιομηχανία, στη γεωργία, στα αυτοκίνητα και στα σπίτια μας. Από 1/11/2013 όμως και αυτοί οι έλεγχοι σταμάτησαν, όπως οι περισσότεροι έλεγχοι του ΣΔΟΕ.

Μπροστά στην κατάσταση αυτή, μόνο «χαμόγελα» προκαλει η αποκάλυψη της Αστυνομίας ότι στο πλαίσιο των ερευνών για το παράνομο κύκλωμα που εντοπίσηκε, κατασχέθηκαν 8.000 λίτρα ναυτιλιακού καυσίμου (marine diesel), πέντε βυτιοφόρα οχήματα μεταφοράς καυσίμων και 18.400 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου