Πέμπτη, 27 Μαρτίου 2014

Ο Συμεών Κεδίκογλου για την καλύτερη σχολική ένταξη των παιδιών Ρομά


Ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Συμεών Κεδίκογλου, συμμετείχε σήμερα στην Ημερίδα που οργάνωσε το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με θέμα «Ο ρόλος του διαμεσολαβητή/συντονιστή στη σχολική ένταξη των παιδιών Ρομά: Εμπειρίες & προοπτικές».

Στο χαιρετισμό που απηύθυνε στην ημερίδα ο υφυπουργός παρουσίασε τη δέσμη δράσεων που έχει αναλάβει το υπουργείο για την καλύτερη δυνατή πρόσβαση και ένταξη στο σχολείο της νέας γενιάς Ρομά, επιβεβαιώνοντας την ευαισθητοποίηση του υπουργείου στο θέμα. Ειδικότερα, ο κ. Κεδίκογλου ανέφερε ότι το Υπουργείο Παιδείας μεταξύ άλλων:
  

- Συμμετέχει με εκπροσώπηση στη Συντονιστική Διυπουργική Επιτροπή για την εξειδίκευση της Εθνικής Στρατηγικής για την Κοινωνική Ένταξη των Ρομά

- Συνεργάζεται στενά με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης σε δράσεις υποστήριξης των σχολικών εγγραφών και φοίτησης των μαθητών Ρομά, με στόχο την καταπολέμηση της σχολικής διαρροής, τη διδακτική ενίσχυση των μαθητών Ρομά, την άμβλυνση στο γενικό πληθυσμό των αρνητικών στερεοτύπων και προκαταλήψεων και τη διαμόρφωση θετικής εικόνας και στάσης για τους Ρομά.
- Υλοποιεί δράσεις για τη διδακτική υποστήριξη μαθητών, όπως Τάξεις Υποδοχής Ζ.Ε.Π. και Ενισχυτικά Φροντιστηριακά Τμήματα Ζ.Ε.Π. Μάλιστα, συγκρίνοντας τα σχολικά έτη 2012-2013 και 2013-2014, διαπιστώνεται ότι στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δυτικής Αττικής για παράδειγμα υπάρχει αύξηση της τάξης 75% στον αριθμό των ιδρυμένων και λειτουργούντων Τάξεων Υποδοχής Ζ.Ε.Π. και 32,7% στους φοιτώντες σε αυτές μαθητές.
- Με εγκύκλιο που εξέδωσε το Νοέμβριο του 2013, «διευκολύνεται» η ένταξη των παιδιών Ρομά στις σχολικές τάξεις, όπως για παράδειγμα με το να γίνονται δεκτά τα παιδιά στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό είτε είναι γραμμένα σε μητρώα ή δημοτολόγια είτε όχι ή με το να μην παρακωλύεται η εγγραφή του μαθητή λόγω έλλειψης πιστοποιητικού μόνιμης κατοικίας ή αν δεν έχει την απαιτούμενη γνώση της ελληνικής γλώσσας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου